zaterdag 28 februari 2009

schrijver worden

Een boek schrijven is één ding. Er blijkt verder ook het één en ander geregeld te moeten worden. Het boek moet gedrukt worden, uitgegeven en verkocht. Het leek me goed met het laatste te beginnen. Zolang het niet verkocht wordt kun je jezelf de moeite van de rest besparen. Ik heb daarom een mooie site gemaakt waarop het boek besteld kan worden. www.corson.nl . Tot mijn grote verbazing heb ik direct al meer dan 60 exemplaren verkocht. Tijd dus om de andere acties te ondernemen. Het aanbod aan drukkers en uitgevers is overweldigend. In mijn wijsheid heb ik besloten het in eigen beheer uit te geven. Dat is natuurlijk het leuke van een hobby: zelf doen. De eerste actie daarbij was het aanvragen van een ISBN nunmmer. Dat heb ik inmiddels ISBN978-90-814001-1-4. Zo die zit.
Wellicht slim om nu eerst een stappenplannetje te maken:

  1. Drukker kiezen
  2. vormgeving vaststellen. (Boekformaat,Lettertype, puntgrootte en regelafstand,marges en paginanummering, "witte" bladzijdes aan het begin voor een goed boek gevoel, soort omslag kiezen (met of zonder flappen, hard of zacht) ISBN nummer in streepjescode genereren, omslag ontwerpen
  3. Inhoud beoordelen en herschrijven
  4. redigeren
  5. drukken

Geen opmerkingen:

Een reactie posten